12-09-2010

TOP 1000 AFTELLEN nr 15

De tijd is er wel, de zin is er wel. Alleen een doel ontbreekt af en toe.
Er toch wel achter dat het uberhaupt geen doel nodig heeft. Daarom lekker verder...

Een tweetal weken, zij het meer als grap, afgesproken om eerst met twee, daarna zelfs met zijn drieen ieder een eigen top1000 allertijden te maken. Met de bedoeling omdat binnen een week klaar te hebben.

Het is nogal wat werk, dus niemand is/was optijd klaar. Hoe kom je aan duizend nummer, heb je er eenmaal duizend ben je er nog een stapel vergeten. Hoe dan ook is het wel leuk om dan weer net die nummer te luisteren die je wel goed vindt, maar waar je jezelf nooit de tijd voor geeft. Omdat de nieuwe afspraak is dat het 1 oktober klaar moet zijn en ik dat eigenlijk al ben, tel ik de komende dagen af van 15 naar 1.
(misschien ook wel om de nummers 1000 tm 800 nog eens te rangschikken, maar dat niet verder vertellen hoor)

Hoe dan ook, de nummer vijftien is er eentje van de band A Ha. Vooral bekend door de wereldwijde hit Take on me, die ook onderaan in mijn lijst bungelt. Net zoals de plaat zelf deed in de Nederlandse charts, nr 74 was de hoogste notatie voor Summer moved on.

Het was ergens midden 2001 dat ik op de begrafenis was van een vader van een klasgenoot. Omdat ik toch redelijk wat begrafenissen al had meegemaakt deed het me eigenlijk niet zo heel veel. Totdat op de begraafplaats keihard dit nummer werd opgezet, ongeveer op het moment dat het begon te regenen.
Heel indrukwekkend, alsof alles zo bedoelt was, de regen, de zomer, het afscheid.
Indrukwekkend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten