20-09-2010

TOP 1000 AFTELLEN nr 11

Als ik mijn oude paspoort erbij pak sta ik er soms van te kijken waar ik overal al geweest bent. Misschien niet het meest bijzonder maar wel het meest bijgebleven zijn de bezoekjes aan New York.
Nog nooit heb ik meegemaakt dat zoveel vooroordelen werden bevestigd als daar. Politieagenten die donuts eten, met een koffiebeker in een bruin papiertje. De man op de hoek probeert zijn hotdogs of zijn krantjes te slijten. Geweldig om te zien, al is de VS in sommige opzichten wel een beetje té. Teveel onzinnig geweld, teveel Bush. Zo heeft iedereen wel zijn ideeen over het land van de gepretendeerde onbegrensde mogelijkheden.

Giet de VS in een muziekstuk en je krijgt ongetwijfeld For America van Red Box. Meer jaren tachtig dan dit nummer ga je het nooit meer krijgen (dúh)
Vreemde hoedjes, ditto kapsels en verschrikkelijke dansjes die de boel complementeren. Je zou verwachten dat deze mengelmoes zou vervallen in een ordinair nummer gezongen door bands als Culture Club of Cinderella. Niets van dit. Alles met elkaar vind ik het een heel fijn nummer waar ik echt vrolijk van kan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten